Vi hos Dinkikkert og Japan Photo ønsker at du skal nyte en hver stund med ditt nye produkt og være tilfreds med ditt kjøp. Dersom en gjenstand har mangler eller ikke lever opp til din forventning, skal vi gjøre vårt beste for å løse dette og gjøre deg tilfreds som kunde. Dersom du angrer et kjøp, har du 14 dagers returrett i henhold til kjøpsloven. Spesielle vilkår (se under) gjelder ved angrerett.

RETUR
Ved retur av en forsendelse på angrerett må du først kontakte oss på salg@dinkikkert.no, eller på telefonnr. 66 81 22 00, og referere til ditt personlige ordrenummer. Du vil da få instrukser om hvordan du skal returnere varen, og får tildelt et eget returnummer. Ved retur må du selv betale returfrakten. Varer som sendes i retur må pakkes forsvarlig i egen eske. Utstyret må fremstå som nytt og alt av tilbehør og emballasje må følge med. Vi henter ikke ut pakker som er sendt til oss med postoppkrav.
All retur skal merkes med returnummer eller "Reparasjon/reklamasjon" og sendes til:
Japan Photo Holding Norge AS
Avd. Dinkikkert

Postboks 43 Holmlia
1201 OSLO 

REKLAMASJON OG REPARASJON
Hvis du ikke ønsker å sende reparasjonen selv kan du levere inn produktet til en av våre Japan Photo-butikker. Husk å legge ved feilbeskrivelse og kopi av kjøpskvittering! Varer som sendes må pakkes forsvarlig i egen eske. Produktene blir så videresendt til merkeverkstedet for det aktuelle produktet. Det er verkstedet som til sist avgjør hvorvidt en reparasjon dekkes av garanti/reklamasjon eller om du som kunde må betale for reparasjonen. Dette blir først avgjort når produktet ankommer verkstedet. Produksjonsfeil går vanligvis innunder garanti eller reklamasjon. Er feilen derimot et resultat av bruk, må du som kunde selv betale for reparasjonen. Verkstedet vil da komme med et kostnadsoverslag. Om du ikke ønsker å reparere produktet kan verkstedet kreve et undersøkelsesgebyr for tiden bruk på å lage kostanadsoverslaget.

LAURITSEN RESULT
Det er vår servicepartner, Lauritsen Result v/Mogens Lauritsen som tar hånd om all kontakt og formidling mellom verksteder og kunder. Lauritsen Result kan svare på generelle spørsmål om reparasjon og reklamasjon, og har oversikten over prosessen i hver enkelt sak. Kunder som ønsker å sende reklamasjons-/reparasjonssaker direkte til Lauritsen Result kan benyttte følgende adresse:

Lauritsen Result
Harabakken 2A
2008 Fjerdingby

Lauritsen Result er tilgjengelig på tlf.nr. 472 92 441 (man-fre, kl.09-16) og på e-postadressen service@lauritsenresult.no. Hvis du har fått et reparasjonsnummer, bør dette oppgis ved henvendelser.

ANGRERETT VED POSTORDREKJØP
Som privatperson har du 14 dagers angrefrist fra dagen du mottar varen. Angrerettskjema finner du ved å logge deg inn på Min konto og trykke på "vis ordre" på varen som du ønsker å returnere. Ferdig utfylt angrerettskjema for din ordre lastes ned automatisk ved å trykke på linken "Angrerett". Varen må være i salgbar stand, ubrukt, returneres i komplett original emballasje og pakkes forsvarlig i egen eske. Brutte forseglinger opphever angreretten. Du må ikke klistre pakkelappen rett på original emballasje. Ved angreretten må du selv dekke returfrakten.

AVBESTILLING
Ved avbestilling må du ringe oss på telefonnr. 66 81 22 00, eller sende oss en mail til salg@dinkikkert.no så fort som mulig. Hvis en pakke er sendt fra oss må du først motta varen for å så benytte deg av angreretten. Bestillinger av varer som går utover vårt vanlige sortimentet kan dessverre ikke avbestilles.

EL-RETUR
Våre butikker deltar i den nasjonale returordningen "Elretur for kasserte elektriske og elektroniske produkter" (EE-avfall). Vi tar gratis i mot kasserte produkter av den type vi selger. Private forbrukere kan også levere EE-avfall gratis til kommunale gjenbruksstasjoner for gjenvinning. Elretur sørger for utsortering av helse og miljøfarlige stoffer og en effektiv gjenvinning av metaller og andre verdifulle materialer. Se www.elretur.no for ytterligere informasjon.