LAGERSTATUS

På lager - Varen er på lager, og blir i utgangspunktet sendt senest påfølgende dag.
På fjernlager - Varen befinner seg på vårt fjernlager. Det må påregnes 1-7 virkedager leveringstid.
Ikke på lager - Varen finnes ikke på lager og må bestilles opp hos leverandør. Leveringstid varierer for de forskjellige leverandørene. Spør oss om estimert leveringstid.

FRAKTKOSTNADER
Ordrer som bestilles i nettbutikken sendes som pakkepost, og fraktkostnader for dette kommer i tillegg. Prisene varierer litt avhengig av hvilket fraktalternativ du velger, men for Postens standardforsendelse – Klimanøytral Servicepakke – er prisen kr 99,-. Fraktprisen for teleskoper er kr. 199,-. Ved kjøp med postoppkrav tilkommer et gebyr på kr. 60,-. Ved sending til Svalbard tilkommer et tollgebyr på kr. 160,-.

LEVERINGSTID
Leveringstid tar normalt 1-5 virkedager. Normal levering til Oslo og omegn er ca. én dag. Erfaringsmessig kan sendinger med postoppkrav ta 1-2 dager lenger tid enn vanlig forsendelse. Vi sender kun pakker til mottakere i Norge og på Svalbard.

PAKKESPORING
Når din ordre er effektuert vil du motta en e-post med sendingsnummer slik at du kan spore ordren. Har du registrert mobilnummer ved bestilling, mottar du også hentemelding på SMS når pakken(e) har ankommet ditt postkontor/post i butikk, eller når ordren er klar for utkjøring ved hjemlevering. Du kan også spore pakken(e) ved å taste inn ditt mobilnummer her.

FEIL VED LEVERANSE OG TRANSPORTSKADER
Oppdager du at pakken(e) eller varen(e) kan ha transportskader, må du melde fra om dette med det samme. Er det andre feil eller mangler i leveransen må du også snarest mulig si fra om dette til vår kundeservice på salg@dinkikkert.no, eller på telefon 66 81 22 00.

UAVHENTEDE PAKKER
Uavhentede pakker belastes med kr. 400,- for teleskop og kr. 300,- for andre produkter. Gebyret dekker forsendelses- og administrasjonskostnader. Du kan lese mer om forbrukerens plikter i henhold til forbrukerkjøpsloven her.

PÅ-DØREN-LEVERING
Det er ikke alle steder i Norge hvor det er mulig å få pakker levert på døren. Om en ordre blir lagt inn med denne typen leveringsmetode, og Posten ikke tilbyr tjenesten der pakken skal leveres vil leveringsmetoden endres til Klimanøytral Servicepakke. Det er mulig å sjekke om Posten kan levere på døren ved å skrive inn postnummer i boksen som dukker opp når man velger denne leveringsmetoden.